poniedziałek, 2 czerwca 2014

Pętla tramwajowo-autobusowa "UNIWERSYTET"

#Bielany. 11 marca 2013 roku rozpoczęto budowę linii tramwajowej w kierunku Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, której elementem jest pętla "UNIWERSYTET" przy Szosie Okrężnej. To największy projekt, związany z komunikacją miejską, od kilkudziesięciu lat. Ostatnimi poważnymi zmianami było wyprowadzenie tramwajów ze Starówki w roku 1970 i poprowadzenie ich nowymi torami przez Wały Gen. Sikorskiego i Szumana. Nie ma co się czarować - tramwaje i metro to przyszłość komunikacji w miastach. Na metro raczej nie mamy co liczyć, ale w sieć tramwajową warto inwestować.
Nowa pętla "UNIWERSYTET" jest oddalona od starej - "Okrężnej" (już nieistniejącej) o jakieś 300 metrów. Przypomnę tylko, że "Okrężna" na rogu Szosy Okrężnej i Gagarina została zamknięta 7 grudnia 2013 roku. Zamknięta i zaorana pod torowisko. Od 1 marca br. swój ostatni i zarazem pierwszy przystanek na nowym węźle mają autobusy linii 15, 17, 28, 0 (CC) oraz nocna 02.
W sobotni poranek 28 maja 2014 roku na pętlę "UNIWERSYTET" po raz pierwszy zajechał tramwaj. Był to jedynie kurs techniczny, ale widok przejeżdżającego składu pod uniwersytetem - niecodzienny. Linia tramwajowa nr 1 nową trasą pojedzie już w lipcu tego roku, tak więc czekamy.
Budowa pętli i linii tramwajowej na Bielany, a także modernizacja pętli przy Olimpijskiej i przebudowa al. Solidarności została zrealizowana w ramach projektu "Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013", który wyceniono na prawie 43 mln zł.

L   O   K   A   L   I   Z   A   T   O   R
zobacz całą mapę "Po Toruniu" >>>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz